2008. július 31., csütörtök

Paradicsommal és sajttal sült cukkini


Tegnap nem volt kedvem főzni, és volt itthon maradék gyros, amit meg kellett enni, ráadásul elég sokat kellett gépelnem, nem is lett volna időm rá, de ennek mindig az a következménye, hogy nincs ebédem másnapra. És ilyenkor szokott csoda történni, mert Micike mintha megérezné, a legtöbb ilyen esetben hoz nekem egy dobozban valamit isteni főztjéből (ezt most kivételesen hazahoztam, hogy le tudjam fényképezni és feltegyem a blogba):


Ugye milyen guszta?

Természetesen elkértem a receptet, hogy mások is kipróbálhassák, mert isteni, gyönyörű, mégis nagyon egyszerű étel. Micike felkarikázta a cukkinit, majd néhány karikára vágott paradicsommal együtt egy keverőtálba tette. Friss bazsalikomot aprított rá, 4-5 gerezd apróra vágott fokhagymát szórt a tálba, olivaolajjal megöntözte, picit megsózta és ezeket jól összekeverte. Átöntötte egy tepsibe, lefóliázta, majd egy napig a hűtőben érlelte már csak azért is, mert a másnapi vendégségre készült vacsorára. Másnap sajtot reszelt rá és sütőben szépen megsütötte. Kenyérrel isteni, könnyű vacsora volt nekem is. Én még melegítés után egy kis sajtot is reszeltem rá, majd jó sok rozskenyérrel mind befaltam!


Nagyon finom, jó fokhagymás vacsi volt, köszönöm Micike! :-)) (És ezzel az egy kosár tésai cukkini teljes hasznosítása megtörtént, várjuk a következő szállítmányt!)

Toma természetesen mást kapott vacsorára, neki paprikáskrumplit főztem, hát az se volt rossz! Ja nem, én nem ettem belőle második vacsorát!!! :-) Csak megkóstoltam...


Jut eszembe, megint ideje kovászos uborkát csinálni, mert már alig van!

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

nekem pölö hetek óta nincs is koviubim! ha ez érdekel egyáltalán valakit! :(

Andi írta...

Igeeeen? Izé ... ööööö ... ménem szótá? De hát nem is volt olyan idő múlt héten!!!!

Névtelen írta...

de mosmeg igen! remélem holnap is az lesz, mert este elég gáz volt!

Andi írta...

Jófan, megpóbálok kijutni a piacra. :-)

Névtelen írta...

Énis hiányolom a koviubinkat...:(

Névtelen írta...

Tesókám! Az időre ne fogjál semmit, vegyé egy szolit az ubiknak oszt kügggyé nekem is.

Névtelen írta...

ha az embernek ennyi tesója van, akkor csak icipici ubi jut neki! :(