2008. július 28., hétfő

Gyros pitában


Avagy B változat, avagy a maradék hasznosítása. (Persze mindig úgy igyekszem, hogy legyen maradék!) Nagyon finom a gyros sült krumplival is, de ez az igazi! Lássuk a rétegeket:





És amikor elázik a pita, az egészet tányérra kell tenni és kézzel-villával folytatni:


Hozzávalók:

Első hozzávaló, a maradék gyros, ezt már leírtam hogy készül:


Második hozzávaló, a görög saláta. Ezt mindenki saját titkos receptje alapján készíti, lényeg, hogy fel kell darabolni uborkát, paradicsomot, paprikát, lila hagymát. Vannak, akik apróra vágott fűszernövényekkel, jégsalátával stb. egészítik még ki, majd ecettel, olajjal és sóval kell ízesíteni:


Harmadik hozzávaló, a fűszeres öntet: ezt úgy készítettem, hogy egy pohár kefirt két evőkanál tejföllel kézi habverővel simára kevertem, majd hozzáadtam jó sok apróra vágott mentát, bazsalikomot és petrezselymet. Nagyon szeretem ezt az öntetet. Ha mártogatósnak készítem, szoktam beletenni még egy pici sót is, és esetleg citromot, cukrot, ecetet stb., mikor mihez van kedvem.

Negyedik hozzávaló, a fokhagymás öntet: úgy kezdtem, mint az előző öntetet, vagyis egy pohár kefirt 2 kanál tejföllel simára kevertem, de ebbe 3 gerezd fokhagymát reszeltem. Ezután szárított csilipehellyel és friss kakukkfűvel díszítettem, csak mert kakukkfű van a gyrospácban is, és így passzolnak egymáshoz. Ez már annyira menő, hogy nem is írok ma többet:


Terítéskor mindent kiteszek egymás mellé és mindenki maga állíthatja össze a vacsoráját.

24 megjegyzés:

Névtelen írta...

jaaaj de fini lehet !!!

Andi írta...

Jaj, nagyon fini! Egy pita megmaradt, a leggyorsabb megkaphatja!!! :-)

Névtelen írta...

jaaaj és meddig lehet érte menni? most tele vagyok eléggé :D (lecsó+dinnye)

Andi írta...

Hámá sajnos nem sokáig, mert holnap megebédeli Toma a maradékot. :-)

Névtelen írta...

picccsába :D (boczánat)

Andi írta...

Gyíkok!

Névtelen írta...

kááártmen vagy?:D dejóóó

Névtelen írta...

héj ezt nekem senki nem mondta, amikor felmentem úgy egy fél órája!!!!!
(Ui.: azé azt is megemlítem h mégis jutott nekem egy pöpp rakott tök és szütiiiiii :)))) )

Névtelen írta...

jutott neked????? piccsába

Névtelen írta...

hagyok neked szépen testvériesen:)

Névtelen írta...

jajneeeeee pedig úgy ettem volna belőle :D

Névtelen írta...

*durci*

Andi írta...

Na most bocsánat, de majdnem megemlítettem a gyrost, de aztán rájöttem, hogy anyukád a kocsiban vár és pöppet ideges lenne, ha várakoztatnád, ezért gyorsan dobáltam dobozba egy kis sütit, miszerint cáfolnám hogy semmi ehető nem jut el hozzád, és reméltem, hogy szólsz egy szót a rakott tökről is, bár az nem sikerült olyan jól, mint a gyros (piri).

Névtelen írta...

Akartam én szólni, csak elvontad a figyelmemet a sütivel, de látod, itt pótoltam is!! Nagyon meg vagyok elégedve most veled, csupán ezt a gírosz ügyet nehezményeztem....*piri*

Andi írta...

Booooocs!
Nállatok most volt gírosz, nemtom mit akarsz még?????

Névtelen írta...

pitáááááááááááááááááát

Andi írta...

Pitát üresen????

Névtelen írta...

mi van azzal ha üresen???

Névtelen írta...

istenien néz ki a nyál összefutott a számban igy 11 óra felé bakker....

Andi írta...

Booocs! Én meg itt rosszul vagyok!

Névtelen írta...

hát igen ez a felállás az életben, vki vágyakozik, vki meg rosszul van már tőle, NEMIGAZ!!!!

Andi írta...

Még mindig a gíroszról beszélünk? :-)

Szabi írta...

Na igen,a ma esti vacsi ez lesz! :)
Szeretem,mert finom és gyorsan elkészíthető kaja! :)

Andi írta...

Nálunk is a héten volt megint :-)