2008. július 8., kedd

Barackos-joghurtos süti


Ezt a sütit mindig őszibarackból szoktam csinálni, legtöbbször saját őszibarack befőttből, de amikor véletlenül jó érett és nem kőkemény őszit kapok, rögtön megcsinálom abból is.

A receptet Hajnitól kaptam jó sok évvel ezelőtt, és nem tudom, hogy így kell-e a sütinek kinézni, mert csak a hozzávalók felsorolása van meg.

Azzal kezdem, hogy 3 dl tejszínt egy kis zacsi zselatinnal felmelegítek, és amikor a zselatin feloldódott, hozzáöntök fél liter joghurtot. Mostanában mindig Danone Activiával csinálom, mert az sokkal krémesebb (nem beszélve a bifidusz eszenziszről vagy miről, ami nélkül nem lehet élni!). Beleteszek még 4-5 evőkanál kristálycukrot és hagyom, hogy kicsit dermedjen.


Ezalatt egy tálat kibélelek háztartási keksszel, ráaprítok 3-4 jó érett őszibarackot, és amint ezzel végeztem, rákanalazom a tejszínes joghurtot az egészre. Van, hogy a kekszek elkezdenek feljönni a süti tetejére, azt nem tudom, hogy ez mitől függ, mikor következik be, de most szerencsém volt, mert ilyen szép lett a süti. Nem jó, ha a barack kilóg a joghurtból, mert a kilógó részek elszíneződnek és ronda lesz.



Na és ilyen, amikor vagy kevés volt a zselatin, vagy nagyon mohó voltam és nem vártam meg, hogy teljesen megkössön.
Még egy hiba van, hogy nem volt itthon 3 deci tejszín, csak kevesebb és úgy látom, elég vékonyka lett, de ettől még el fog fogyni szerintem!


12 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez lesz az első amit meg fogok csinálni, Andi! Elrontottad Imit! Amióta evett a te finom sütidből, azóta nyúz, hogy én is "süssek" ilyent. :)

Andi írta...

Végre sikerült feltennem valami olyat, amit megcsinál valaki! Várom a beszámolót!
Imi megérdemli, hogy el legyen rontva! :-) Túl jó!!! :-))

Névtelen írta...

a kosár most már minden receptnél szerepelni fog? :)

Andi írta...

Persze! Hadd lássák, milyen jó ízlésem van!

Névtelen írta...

elfelejtetted, hogy én meg megcsináltam a bulgurt? he? jön egy új matus és lesöpör a trónról? má csak őt dícséred? he?

Névtelen írta...

Tata, szerintem ne haragudj Andira, nem söpörtelek le a trónról! Csak Imi említése miatt zavarodott meg, elvégre ő olyan jó, meg szép! :) És már nem kicsit van elrontva... De azért a sütit saját örömömre is megcsinálom! Talán most hétvégén...

Andi írta...

Ja tényleg, a bulgurt megcsináltad! Csak elfelejtettél beszámolni róla, ezért eshetett ki a fejemből. Bocsáháháhánaaat!
Imit én csak kicsit rontottam el, a nagyon elrontás nem az én "bűnöm"! :-)

Névtelen írta...

Jé tényleg! Most vettem észre a kosarat a képen! :)

Névtelen írta...

én voltam az előző anonymus csak elbénáztam..

Andi írta...

Hajrá Bea! Csináld meg a sütit hétvégén és mesélj milyen lett!!

Névtelen írta...

Megcsináltaaaam! De nem lett jó, nem szilárdult meg :( Mit ronthattam el? Kevés zselatint raktam bele? (mit jelent a kis zacsi?) Miután a zselatin feloldódott a tejszínben, le kell venni a tűzről és úgy bele a joghurtot? De azért elfogyott az utolsó kanálig! :)

Andi írta...

Jaj de örülök, Bea! Nagyon ügyes vagy! Nem tudom, nekem se szilárdult meg legutóbb rendesen. Hát már a zselatin se a régi :-)? A kis zacsi az akkora, mint a sütőpor, vaniliáscuki nem tudom hány gramm. Mindig azzal a kis zacsival szoktam csinálni és sikerülni szokott, de most legutóbb nekem se. Igen, lehúzom a tűzről és utána öntöm bele a joghurtot. Jól csináltad! Szemét zselatin!